آموزش

روش های نگهداری از اکسسوری

mocgallery

تماس اکسسوری با مایعات ممنوع می باشد
تماس اکسسوری ها با مایعات باعث کوتاه تر شدن عمر آن ها می شود و ممکن است در کوتاه ترین زمان تغییر رنگ دهند. به خصوص انگشتر و دستبند که بیشتر در معرض قرارا گرفتن در مایعات هستند. عطر، ادکلن، کرم، تعریق بدن و شست و شو باعث تغییر رنگ زیورآلات شده و دیگر جلوه و زیبایی اولیه را نخواهند داشت. هنگام انجام این کارها بهتر است اکسسوری هایتان را در بیاورید.
استفاده از اکسسوری به صورت مناسبتی انجام شود
بعضی از اکسسوری ها قابلیت استفاده روزمره را دارند و تغییر رنگ نمی دهند، اما برخی از آن ها از این قابلیت برخوردار نمی باشند، که در این صورت باید از استفاده طولانی مدت جلوگیری کرده و تنها در مناسبت ها و مراسمات مورد استفاده قرار داد. می توانید اکسسوری های خود را باتوجه به لباس و مراسمی که پیش رو دارید انتخاب کنید.


هنگام خواب اکسسوری ها را از خود جدا کنید
شاید به این مورد فکر کنید که خواب چه ارتباطی با نگهداری اکسسوری هایتان دارد؛ باید گفت که درآوردن زیورآلات هنگام خواب موجب راحتی شما شده و هنگام خواب اذیت نمی شوید؛ همچنین از آسیب دیدن و شکستن احتمالی اکسسوری هایتان جلوگیری می کند.
تمیز کردن اکسسوری ها پس از استفاده
ممکن است در طول زمانی که از اکسسوری هایتان استفاده می کنید کمی کرم و تعریق بر روی آن ها باقی بماند و این مواد به مرور زمان باعث تیره شدن زیورآلات تان شود، به همین دلیل بهتر است هنگام درآوردن، آن ها را تمیز کنید تا به درخشش و طول عمرآن ها کمک کند.
برای تمیز کردن اکسسوری ها می توانید از یک پارچه نخی و لطیف استفاده کنید؛ فراموش نکنید برای تمیز کردن، استفاده از تمیز کننده های شیمیایی ممنوع می باشد.
نگهداری از اکسسوری ها در جای مناسب خود
جای نگهداری بدلیجات از اهمیت بالایی برخوردار است؛ به همین دلیل در حال حاظر جعبه های متنوع و زیبایی مخصوص نگهداری از اکسسوری ها تولید می شوند تا بتوانید هنگام در آوردن آن ها را داخل این جعبه ها یا باکس های مخصوص قرار دهید.
بسیاری از اکسسوری ها ممکن است ظرافت بالایی داشته باشند و با قرار ندادن داخل باکس مخصوص، گره خورده یا آسیب ببینند؛ همچنین با استفاده از جای نگهداری بدلیجات می توانید تمامی اکسسوری های خود را دسته بندی کنید تا هنگام استفاده یکی از آن ها نیاز به صرف زمانی طولانی برای پیدا کردن آن وجود نباشد و برای ست کردن اکسسوری هایتان با انواع لباس ها بتوانید بهترین ها را انتخاب کنید؛ زیرا در صورت نامرتب بودن اکسسوری هایتان در ست کردن آن ها دچار مشکل خواهید شد.
بدلیجات اصل چگونه هستند؟
بدلیجات اصل طراحی، رنگ و جنسی شبیه به طلا دارد و براقیت آن بیش از حد و زننده نخواهد بود. برای اینکه اکسسوری هایتان طول عمر بالایی داشته باشند بهتر است بدلیجات اصل را خریداری کنید؛ زیرا زمانی که زیورآلات خریداری شده اصل باشند، باکیفیت بوده و تغییر رنگ آن به کندی صورت خواهد گرفت و ممکن است پس از گذشت چندین سال زیبایی و جلوه اولیه را داشته باشند.
سخن پایانی
مراقبت و نگهداری از اکسسوی ها باعث صرفه جویی در صرف هزینه نیز می شود؛ در صورتی که بتوانید نگهداری لازم را برای اکسسوری های خود انجام دهید دیگر نیازی نیس تا دائما به به دنبال خرید زیورآلات  تازه و جدید باشید؛ زیرا اکسسوری هایی که ظاهر کهنه ای به خود گرفته اند، جذابیت نداشته و بهتر است از استفاده آن خودداری کرده و آن ها را دور بیندازید.

دیدگاهتان را بنویسید